4. - 8. 5.

Čtvrtek 7. 5.
Krásný den, děti. Dnes je poslední den pracovního týdne, protože zítra je státní svátek. A víte, co se slaví? Je to Den vítězství neboli Den osvobození. Den, kdy byla podep-saná úplná a bezpodmínečná kapitulace Německa, a proto se tento den považuje za konec druhé světové války. Letos je to 75 le-t.
Podívej se na následující video. Je sice dost rychlé a trošku složitější, ale zase je krátké, takže se jistě budeš dobře soustředit a něco si určitě zapamatuješ:
A tady ještě jedno video, to je asi více pro tebe. Společně s tím předchozím se mi zdá fajn.

Teď se pojď psychicky připravit na matematiku:
Matematika - nachystej si pracovní sešit, učebnici matematiky, sešit a pero.
PS str. 27/4 - podívej se na čísla na prvním řádku. Na druhý řádek je zaokrouhli na desítky. To znamená, že se musíš podívat na jednotky a podle toho, kolik jich je, zaokrouhlíš buď nahoru, anebo dolů. 1-4 se zaokrouhluje dolů, 5-9 nahoru, ale to dobře víš, viď? Ale pro jistotu. Kukni na první číslo. Je to 363. Máš ho zaokrouhlit na desítky. Mezi kterýma dvěma desítkami toto číslo leží? Ano, mezi 360 a 370. Ke kterému číslu je to blíž? Podívej se na jednotky, kolik jich je? Jsou 3, takže musíš zaokrouhlit dolů - 360.
Při zaokrouhlování na stovky postupuj stejně, jen to prostě musí být celé stovky - 100, 200, 300, 400, 500, 600....podívej se znovu na číslo 363. Mezi kterými celými stovkami toto číslo leží? Ano, mezi 300 a 400. Ke kterému číslu má blíž? To zjistíš, když se podíváš na desítky (jednotky tě při zaokrouhlování na stovky vůbec nezajímají), desítek je 6, takže zaokrouhlíš nahoru na 400.
27/5 - vypočítej. Nejprve si odečti desítky a pak jednotky, takže: 354 - 25, 354-20=334, 334-5=329. Stejně postupuj i ostatních příkladů.
26/6 - zopakuj si písemné sčítání a odčítání, potřebuješ si zopakovat postup? Tak se podívej na následující video:
učebnice str. 88/5 - otevři si sešit, vynechej řádek, napiš dnešní datum a číslo cvičení. U příkladů se závorkou dávej pozor, závorka má přednost! a nezapomeň, že výsledek závorky se nepíše nad závorku! 
Takže to musí vypadat následovně: 
28+(2.9)=28+18=46

Angličtina - dnes to bude krátké, připrav si pouze pracovní sešit a pero
PS str. 69/2
A teď už jen krátké procvičování na počítači a je to všechno. Snad tě to bude bavit. Přeji ti krásný prodloužený víkend a v pondělí se zde těším na shledanou.



Krásné ráno všem. Dnes nás tedy čeká angličtina a prvouka.
Angličtina - dnes začneme novou lekci. Potřebovat budeš učebnici
uč. str. 56 - prohlédni si všechny obrázky: Kdo bude v příběhu vystupovat? O čem si myslíš, že příběh bude?
Nyní si příběh poslechni a sleduj v učebnici text, jednotlivé stránky si odklikej šipkou :-)
Kristýnka mi psala, že jí předcházející odkaz nejde otevřít. Takže pro ty, kterým to nejde, posílám jiný:
Pokus se doplnit slova do vět:
What is Mum doing? She's................to Grandma.
What is Polly doing? She's ................... .
What is Daisy doing? She's...................her favourite programme.
What is Dad doing? He's...............a salad.
What is Jack doing? He's..............a snowman.
- přečti si příběh a určitě se ti podaří doplnit všechno. Pokud nemáš něco doplněno, můžeš se podívat zde:

What is Mum doing? She’s talking to Grandma.

What is Polly doing? She’s reading.

What is Daisy doing? She’s watching her favourite programme.

What is Dad doing? He’s making a salad.

What is Jack doing? He’s making a snowman.

- zvládneš příběh přeložit do češtiny?
A to je pro dnešek z angličtiny všechno.

Prvouka - nebude toho hodně, potřebovat budeš učebnici, pracovní sešit a pero.
Na začátku si odklikej následující prezentaci:
učebnice str. 59 - krásně hlasitě přečti celou stranu a prohlédni si obrázky. Zrovna včera jsem si koupila moje nejoblíbenější květiny. Vím, že si myslíte, že je to levandule, ale nene, už jsem vám to říkala. Tu květinku najdeš zde na stránce. Mám ji ráda pro její opojnou vůni. Pokud přijdeš na to, která to je, napiš mi její název.
Pokud máš přečteno, jestě ti nebude dělat problém doplnit informace do pracovního sešitu:
pracovní sešit str. 50/1-3

Pro dnešek je to všechno. Měj hezký den.



Úterý 5. 5.
Aktuálně pro rodiče:

Dnes se připravte na matematiku a český jazyk. 
Matematika - dnes popros o pomoc někoho, kdo ti pomůže a společně s tebou pročte a vysvětlí nové učivo. Budeš potřebovat učebnici, sešit a pracovní sešit.
učebnice str. 87/1 - pokus si pozorně přečíst
učebnice str. 87/2 - toto cvičení vypracuj do sešitu, nezapomeň na úpravu - vynechat řádek, napsat datum a zadání (strana a cvičení)
učebnice str. 87/3 - opět vypracuj do sešitu. Napiš zápis, příklad, vypočítej a napiš odpověď.
PS str. 27/1, 2 - vypočítej pouze první dvě cvičení, další nedělej

Český jazyk - připrav si pracovní sešit a pero. Dále budeš procvičovat na počítači.
Dnes budeme opakovat a procvičovat vyjmenovaná slova po V
PS 28/1, 2 - vypracuj podle zadání


Zkus následující hru, je na rychlost. Vybírej správné možnosti dřív, než ti uletí. Toto cvičení je pro rychlé čtenáře a není povinné:

To je pro dnešek všechno. Měj hezký zbytek dne. Zítra se můžeš těšit na angličtinu a prvouku.

Dobré ráno všem,
tento týden se budeme učit opět pouze 4 dny, protože v pátek je státní svátek. Dnes se přichystejte na český jazyk a angličtinu.
Pondělí 4. 5.
Informace pro rodiče o hodnocení a klasifikaci za 2. pololetí:

Informace pro rodiče k uvolňování škol po 25. 5. budou postupně vkládány.

Český jazyk - budeš potřebovat učebnici, pracovní sešit, sešit vyjmenovaná slova, sešit český jazyk a pouzdro. Dnes si dobereme zbytek vyjmenovaných slov po V
učebnice str. 90/1 - přepiš slova příbuzná do sešitu vyjmenovaná slova a pokud v něm máš nalepené obrázky, vybarvi si je
POVYK - je velký rozruch, rušno. Při povyku bývá také hlučno, často ho totiž doprovází rušný křik. Když někdo spustí povyk, tak vykřikuje, dělá rozruch, vyvádí.
VÝHEŇ - je ohniště, do kterého můžeme vhánět vzduch a tím zvyšovat jeho teplotu a žár, který vydává. Jako ve výhni je na místech, kde je veliké teplo.
SLOVA S PŘEDPONOU VY-, VÝ-  tvrdé y píšeme také ve slovech, která obsahují předponu vy-, vý-. Tu poznáme podle toho, že ji můžeme odtrhnout od slova a vznikne nám slovo, které dává smysl (výhra - hra). Předponu vy-, vý můžeme ve slově také nahradit jinou předponou (vyskočit- nadskočit, zaskočit, uskočit..)
Podívej se na následující video. Je v něm vysvětlena předpona vy-, vý-:

učebnice str. 90/3 - pozorně si pročti (vynechali jsme v učebnici cvičení 2, tak se nelekej)
90/4, 5 - tato dvě cvičení si udělej písemně do sešitu český jazyk, nezapomeň napsat dnešní datum a čísla cvičení. Pokud máš možnosti, pošli mi ke kontrole fotku na Viber
pracovní sešit str. 27/1 - ve cvičení doplníš správné i,í/y,ý
pracovní sešit str. 27/2, 3 - pracuj podle zadání
pracovní sešit str. 27/4 - pojmenujeme si teď jednotlivé obrázky. Ten první je VÝR, druhý VYPUSTIT/VYPUŠTĚNÝ a třetí VÍTR. Nyní můžeš ke každému obrázku vymyslet a napsat jednu větu. Nezapomeň, že každá věta má něco na začátku a něco na konci.

Nyní je čas si odpočinout. Český jazyk byl dlouhý a náročný. 

Angličtina - nachystej si učebnici, sešity Vocabulary a Spelling
učebnice str. 55 - sleduj text a poslouchej, můžeš si poslechnout 2x.
Do sešitu Vocabulary si přepiš následující slovíčka a pak si je zapiš do sešitu spelling
lollipop lady - žena, která převádí děti přes ulici
newspaper boy - chlapec, který ráno roznáší noviny
milkman - osoba, která rozváží mléko
guard - stráž 
Následující video ti vysvětlí poslední slovíčko:

Pracovní sešit str. 68 - zopakování lekce

Pro dnešek je to všechno. Zítra se budu těšit na shledanou


Comments