27. 4. - 1. 5.

Čtvrtek 30. 4. 
I když se náš společný videohovor nepovedl, byla jsem moc ráda, že jsem vás některé mohla jednotlivě vidět a pozdravit. Ráda jsem viděla tebe, Davídku i s tvými dárky k narozeninám, také tebe Robíku na návštěvě u Davídka a samozřejmě jsem ráda viděla i tvoji maminku, Davídku. Velkou radost jsem měla z tebe, Maxíku, i když se mi trochu sekal obraz a jukala nám tam Natálka. Jako první jsem mluvila s tebou, Linduško, byla jsem moc ráda, že tě vidím, moc ti to sluší. I tebe, Emilko, jsem moc ráda viděla a dozvěděla jsem se, jak se máš. Byla jsem ráda z tvé dobré nálady. Z Olomouce jsi mě zdravila ty, Kristýnko, moc ráda jsem tě viděla. Zdá se mi, že jsi strašně vyrostla. Moc dlouho jsem mluvila s tebou, Denisko i s tvojí maminkou a bráškou. Jsem ráda, že jsi mi ukázala svoji novou čtečku. Doufám, že se s ostatními také uvidím a popovídám si s vámi aspoň přes počítač. Už jsem si telefonovala i s Baruškou a se Sabinkou, video pozdrav mi poslala Sofinka a Maruška a naživo jsem se viděla s Gábinkou. Je to vždy velké potěšení vás vidět, takže pokud budete moci, posílejte mi aspoň fotky, anebo videa. Andulka mi pravidelně posílá fotky nejenom sebe, ale i svoje zápisky ve čtenářském deníku a z nich mám teprve radost. Stellinka mi posílá i vtípky na dobrou náladu a to je potom krásný den! Adélka mi poslala vyfocené, jak pracuje s maminkou v prvouce a to byla teprve pecka! Fotky svého snažení mi posílá i Peťa a mám radost, jak se snažíš. Vím, že býváš ve Věstonicích a někdy mám sto chutí tě tam navštívit, když projíždím. Prostě a čistě, děti moje, mám radost ze všech zpráv od vás, moc mi chybíte a moc se na vás těším. 
Dnes jsou čarodějnice. Pokud se chceš o čarodějnicích něco dozvědět, můžeš se podívat na následující video. Pokud tě nebude bavit, klidně ho zastav a dívat se nemusíš. Je to video pro dospělé. Mně se líbí, ale to neznamená, že se musí líbit tobě.
Po čarodějnicích přichází 1. máj (1. květen) a jaké zvyky se pojí s tímto svátkem se můžeš podívat opět na video:
1. květen je státní svátek, je to svátek práce. O původu tohoto svátku se budeš učit v dějepise. Něco víc si o něm řekneme po návratu do školy.
Prvouka - nachystej si učebnici, pracovní sešit a psací potřeby
učebnice str. 58 - přečti si krásně nahlas o částech těla kvetoucích rostlin a pozorně si prohlédni obrázky
PS str. 49 - dokonči stranu, pomoci si můžeš v učebnici

Přeji vám krásný prodloužený víkend a těším se v pondělí na shledanou. Už to nebude dlouho trvat a uvidíme se. Každopádně se pokusíme vidět prostřednictvím videohovoru. Mám vás ráda a je mi po vás moc smutno.


Středa 29. 4.
Dnes máme ve třídě dva jubilanty. Blahopřát budu nejprve klukovi (i když dáma mívá přednost), ale náš oslavenec dnes slaví kulatiny. Svoje první kulatiny. Co to jsou kulatiny? To jsou narozeniny, násobky 10 - takže první kulatiny jsou 10. narozeniny. Je to moc krásné výročí, takže:
Všechno nejlepší k Tvým dnešním desátým narozeninám, Davídku. Ať jsi stále tak veliký šikula. Měj krásný den a pořádně ho oslavte. 
Krásné deváté narozeniny i Tobě, Gábinko! Měj i Ty den plný dobré nálady a pořádně si ho užij.
Všechno nejlepší vám oběma.

Když už jsme u těch gratulací, nesmíme zapomenout na Robíka, protože Robík má dnes svátek (aby toho dneska nebylo málo)
Všechno nejlepší k svátku, Robí!

A teď už k dnešnímu učení. Na programu je angličtina a český jazyk.
Angličtina - dnes budeme procvičovat, nachystej si sešit English a pero
Otevři si sešit, vynechej jeden řádek a napiš dnešní datum: 28th April a teď už pokračuj dál a do následujícího cvičení doplň v kladném nebo v záporném tvaru. Dávej pozor na 3. osobu jednotného čísla. Řešení najdeš na konci dnešního zadání angličtiny.

He's a farmer and he............(work) in an office.
I'm a teacher and I..............(work) in a big school.
She is a nurse and she..........(work) in a hospital.
I'm an astronaut and I..........(work) with children.
I'm a baker and I .................(wear) a big white hat.
I'm a firefighter and I...........(wear) a swim suit for a work.
He is a doctor and he.............(wear) a white uniform.

Zeptej se česky nebo anglicky na následující otázky rodičů a jejich odpovědi zapiš celou větou do sešitu English. Dávej pozor na +s ve 3. osobě jednotného čísla:

Kdy vstáváš?/What time do you get up?                               My mum/dad getp at...
Co máš ráda/a?/What do you like?                                       My mum/dad likes....
Kdy chodíš z práce domů?/What time do you go home?      My mum/dad.....
Co děláš večer?/ What do you do in the evening?
Kdy jdeš do postele?/What time doyou go to bed?

Řešení:
He's a farmer and he doesn't work in an office.
I'm a teacher and I work in a big school.
She is a nurse and she works in a hospital.
I'm an astronaut and I don't work with children.
I'm a baker and I wear a big white hat.
I'm a firefighter and I don't wear a swim suit for a work.
He is a doctor and he wears a white uniform.

Chvilička oddechu, hezky se uvelebte.
A narozeninová pohádka je tady:


Český jazyk - nachystej si učebnici, pracovní sešit, sešit český jazyk a pero. Budeme procvičovat pravopis hlavně u vyjmenovaných slov VYDRA-VÝR-VYŽLE
PS str 26/1 - nejprve doplň y/i a pak jeětě nezapomeň na cvičení a) b)
26/1b) - tvary slova vydra jsou různé tvary v různých pádech. Pamatuješ si, že máme 7. pádů? Pojď si teď vyskloňovat slovo vydra.                                              jednotné číslo:               množné číslo:
1. pád - KDO, CO?                            VYDRA                           VYDRY
2. pád - bez KOHO, ČEHO?      bez  VYDRY                    bez  VYDER
3. pád - ke KOMU, ČEMU?            k VYDŘE                         k VYDRÁM
4. pád - vidím KOHO, CO?               VYDRU                            VYDRY
5. pád - OSLOVUJEME, VOLÁME      VYDRO!                           VYDRY!
6. pád - o KOM, ČEM?                  o  VYDŘE                         o VYDRÁCH
7. pád - s KÝM, ČÍM?                   s   VYDROU                      s VYDRAMI
Všechna tato slova jsou tvary podstatného jména VYDRA :-)

PS 26/2 - v tomto cvičení doplň chybějící písmena a čti pozorně, dozvíš se něco nového o výru velkém. Gábi, pamatuješ si, jak se to řekne latinsky? Říkala jsem ti to. :-) Výr velký se latinsky řekne bubo bubo a liška obecná se zase řekne vulpes vulpes :-) to jen tak pro zajímavost.
PS 26/3 - zde zjistíš, co si pamatuješ z předešlých cvičení

Teď si vezmi učebnici a sešit, vynechej jeden řádek, napiš dnešní datum, číslo cvičení a pracuj podle zadání:
89/5
příklad: zlozvyk (p. 7) - znamená, že máš vedle napsat toto podstatné jméno v sedmém pádě. Pádová otázka pro 7. pád je s KÝM,ČÍM? odpovíš se zlozvykem (piš to i s předložkou, ta patří k podstatnému jménu), takže to bude vypadat takto:
zlozvyk - se zlozvykem , vyžle - bez vyžlete, žvýkačka - se žvýkačkou, víčko - k víčku......
snad je vám to jasné, pokud ne, pište, volejte mi, jsem na příjmu :-D

To je pro dnešek všechno.

Pokud ještě chceš (není to povinné), v následujícím odkazu najdeš procvičování pádových otázek. Má to celkem 5 stran:



Úterý 28. 4.

Milá Sabinko, přeji Ti všechno nejlepší k dnešním narozeninám. Ať jsi stále tak šikovná, usměvavá a úspěšná v gymnastice. Hezky si to oslavte.

A teď vám všem děti posílám dnešní úkoly. Dnes se podíváme na prvouku a na matematiku.
Prvouka - dnes toho bude trošku více, protože spolu úzce souvisí 2 stránky, nachystej si učebnici, pracovní sešit a pouzdro
učebnice str. 56, 57 - čti nahlas nové učivo a postupně si též pozorně prohlížej obrázky v učebnici
PS str. 49/1 - další cvičení v pracovním sešitě nedělej

Matematika - v minulém týdnu jsme probírali zaokrouhlování na stovky. Dnes budeme opakovat nejenom zaokrouhlování, ale také násobilku. Doufám, že si ji stále pamatuješ. Potřebovat budeš učebnici, sešit a pero.
Zopakovat zaokrouhlování můžeš v učebnici:
Vezmi si sešit, vynechej řádek, napiš dnešní datum a vypracuj následující cvičení. Dávej pozor, u každého cvičení máš zaokrouhlit jinak (jednou na stovky, jednou na desítky)
Str. 86/2 
Str. 86/4 
A teď tě čeká procvičování násobilky:
A teď trocha dělení:

Opět trocha násobení:
A poslední dělení:

Jak to šlo? Pamatuješ si násobilku dobře? 
Pro dnešek už stačilo. Měj hezký den.



Pondělí 27. 4.

Hezké pondělí. Tento týden bude kratší, v pátek je státní svátek, takže úkoly vám ve čtvrtek skončí. 
Dnes nás čeká angličtina a český jazyk.

Angličtina - nachystej si pracovní sešit a pero, v tomto týdnu dokončíme lekci 7
Od minulého týdne máš hotová cvičení v pracovním sešitě na straně 66 a 67. Dnes si dodělej v pracovním sešitu na straně 68          a vypracování všech cvičení si následně můžeš zkontrolovat. Řešení najdeš dole v souborech. (HS2 Key p. 66, 67, 68)

Klikni nyní na následující odkaz, přečti si text a pokus se odpovědět na otázky za ním. Najdeš zde i řešení a uvidíš, jak se ti dařilo.

Český jazyk - nachystej si sešit vyjmenovaná slova, učebnici, pracovní sešit a sešit český jazyk
Další tři vyjmenovaná slova jsou VÝSKAT, ZVYKAT, ŽVÝKAT. Otevři si sešit vyjmenovaná slova a připiš další slova příbuzná k těmto třem vyjmenovaným slovům. Najdeš je v učebnici:
učebnice str. 89/1
zde si můžeš tato slova procvičit:

Další dvě cvičení si pročti a udělej ústně 89/2, 3
Teď si vezmi sešit český jazyk, vynechej jeden řádek, napiš dnešní datum a písemně vypracuj následující cvičení:
učebnice str. 89/4 - udělej celé toto cvičení, nejprve doplň správné y/i a potom pokračuj dál
89/4a) - najdi přídavná jména - pamatujete si, co jsou přídavná jména? Jsou to slovní druhy, které označujeme číslem 2 a vyjadřují nám vlastnosti jmen, odpovídají na otázky JAKÝ? KTERÝ? ČÍ? - např. malý, velká, tlusté, tenkou, maminčina .... vezmi si zvýrazňovačku a pokus se všechna přídavná jména zvýraznit
89/4b)  - najdi vlastní jména osobní a místní (nevíš, jak je poznáš? Mají na začátku velké písmeno. Vlastní jména osobní jsou jména nějaké osoby (Tomáš, Zdena...) - v celém textu je jedno jméno osobní. Dokážeš ho najít? Zakroužkuj ho červenou pastelkou.
Vlastní jména místní se také píší s velkým písmenem na začátku a označují pojmenovaná nějakého místa (Brno, Praha, Moravany...) Všechna vlastní jména místní v tomto cvičení dej do zeleného kroužku.

Vlastní jména si můžeš dále procvičit v následujícím odkazu:

Teď si otevři pracovní sešit na straně 25
PS 25/1 - máš najít cestu, na které leží pouze slova příbuzná. Vzpomeneš si, co to slova příbuzná jsou? Jsou to slova, která mají stejný kořen slova. K pokladu vede pouze jedna cesta (jeden řádek).
PS 25/2 - vzpomeneš si, jak se jmenují následující tři zvyky? Napiš jejich názvy s velkým písmenem na začátku
PS 25/3 - dokážeš rozlišit zvyky, zlozvyky a dobré návyky? Přečti si následující řádky a vždy zakroužkuj, co k němu patří. Pokusím se ti trochu pomoci:
zvyk - obyčej, návyk (Jsem zvyklá vstávat v šest hodin. Zvykám si na nové věci.)
zlozvyk - je to také nějaký zvyk, ale má na nás špatný vliv, neprospívá nám (Má zlozvyk kousat si nehty.)
dobrý návyk - vidí, že má něco udělat, co je dobré, má dobrý návyk - naučili ho to rodiče, aby se člověk pěkně choval k ostatním lidem

To je pro dnešek všechno. Mělo by svítit sluníčko. Snad budeš mít možnost jít ven. Moc na tebe myslím a těším se na tebe.



Ċ
Jana Dohnalová,
26. 4. 2020 12:05
Comments