20. - 24. 4.

Milí rodiče,
máme před sebou další týden. Zdá se mi to nekonečné, ale velmi jsem se upnula na datum 25.5. a pevně věřím, že to vyjde              a s dětmi se uvidím. 
Od některých z vás mám zpětnou vazbu. Někdo píše email, někdo přes Viber, s někým si telefonuji. Snažila jsem se oslovit všechny. Pokud se neozýváte, beru to tak, že je vše v pořádku a nemáte připomínky. Kdybyste na mě cokoliv měli, prosím dejte mi vědět. Víte, že zastávám názor, že nejvíce nedorozumění je z nedostatku komunikace. 

Pátek 24. 4.
Hezké páteční ráno. Dnes je na programu matematika a prvouka. 

Matematika - připrav si pracovní sešit a pero
V matematice nás čeká nové učivo a to je zaokrouhlování čísel. Pomoci by ti mohlo následující video:

Teď zkus následující příklady, ať víš, jestli tomu rozumíš.

Teď přijde na řadu pracovní sešit. Nedělej celou stránku. Vypracuj pouze následující cvičení. Řešení si můžeš zkontrolovat dole
v souborech.       
PS 26/1, 2, 3 - u cvičení 3 si pozorně přečti zadání, nemáš zde zaokrouhlovat na stovky, tak pozor na to!

Prvouka - nachystej si učebnici a pracovní sešit
učebnice str. 55 - krásně nahlas přečti celou stranu
Teď se podívej na následující prezentaci a znovu nahlas čti (pokud to bude na tebe moc rychlé, zastav si to, anebo si to odklikávej podle svého tempa šipkou vpravo)

Nyní si otevři pracovní sešit na straně 48 (nelekej se, minulou stranu přeskočíme)
48/1, 3 - vypracuj tato dvě cvičení, víc nemusíš, ale pokud tě to baví a chceš, můžeš udělat celou stranu.

Tak co, jak to šlo? Pokud se ti zdá, že toho bylo hodně, napiš mi. 
Přeji vám všem krásný víkend a v pondělí zase na shledanou.


Čtvrtek 23. 4. 
Dobré ráno. Je tu čtvrtek a s ním český jazyk a angličtina.

Český jazyk - připrav si sešit vyjmenovaná slova, učebnici, pracovní sešit, sešit český jazyk a pero
Dnes se budeme věnovat prvním třem vyjmenovaným slovům - VY, VYSOKÝ, VÝT
Otevři si sešit vyjmenovaná slova a napiš k těmto slovům slova příbuzná, najdeš je v učebnici na str. 87/1. Pokud máš nalepené obrázky, první tři obrázky si barevně vybarvi.
87/3 - podívej se na dvojice slov, máš zde vysvětlený význam těchto slov
87/4- otevři si sešit ČJ, vynechej řádek, napiš dnešní datum a cvičení přepiš. Vyber ze závorky vždy jedno možné řešení. Pokud jsi nevíš, co tam patří, může ti pomoci předešlé cvičení. Pokud budeš mít možnost, vyfoť mi, pošli na Viber/Whatsup a já ti opravím.

A teď si vezmi pracovní sešit. Zde to už bude rychlovka. 
PS 24/1, 2, 3 - VY, VYSOKÝ, VÝT - pokud máš možnost, také mi vyfoť a pošli, kuknu na to a opravím ti :-)

Pamatuješ si, jak jde řada vyjmenovaných slov za sebou? Možná ti k tomu pomůže následující veršovaný příběh.

Český jazyk máš za sebou.

Je čas na trochu odpočinku. 
Víme, že Pipi dlouhá punčocha byla ve škole. Víte, že tam byl i Maxipes Fík? A jak to tam celé dopadlo? Hezky se usaďte a před tím, než si pohádku pustíte, zajděte si třeba pro jablíčko.

Můžeme pokračovat? Tak s chutí do toho a půl je hotovo! (Víš, co toto rčení znamená? Když se dáš do práce s úsměvem a dobrou náladou, tak ti prostě půjde všechno hezky od ruky, pofrčí to a za chvilku to budeš mít.)

Angličtina
Na začátku si zkus toto cvičení. Spoj tužkou název aktivity s obrázkem. Až budeš mít hotové, klikni na FINISH a pak klikni vlevo na CHECK MY ANSWERS a ono se ti to samo vyhodnotí.

V další aktivitě si čti a myší přiřazuj k obrázkům. Možná tě to bude zlobit a nepůjde ti to přiřadit, ale s troškou trpělivosti ti to jistě půjde, jen musíš najít tu správnou polohu, kam to přiřadit. Opět klikni na FINISH a pak vlevo na CHECK MY ANSWERS a opět se ti vyhodnotí.

A teď jedeme dál. Určitě tě to bude bavit, protože budeme poslouchat Colinův příběh. Pamatuješ si, co se dělo v minulém příběhu? Pokud ne, můžeš si to připomenout na straně 46 a teď už si otevři učebnici
str. 54 - poslouchej příběh a sleduj text v učebnici
Pokud chceš, můžeš si pustit vícekrát.
Pokus se odpovědět na následující otázky:
Is Clara OK? (Je Clara v pořádku?)
Where are Clara and Colin? (Kde jsou Clara s Colinem?)
What do they see? (Co uvidí?)
What do they do? What happens? (Co udělají? Co se stane?)
What happens to them? (Co se jim stane?)

Jak si myslíš, že to celé dopadne? Podaří se Colinovi a Claře zachránit Zemi? Stihnou to? Těžko říct. Na to si budeš muset počkat na konec příští lekce.
Teď už si můžeš schovat věci. Pro dnešek končíme. Zítra se budu těšit na shledanou.


Středa 22. 3.
Dnes je Den Země. Je to den, který je zaměřený na propagaci (to znamená šíření) ekologie a na její podporu. Dnešní den tedy věnujeme naší Zemi. Co vy na to? Dnes nás tedy čeká prvouka trochu jinak, snad to pro vás bude zábavnější. No a na závěr pak trocha angličtiny. 

Prvouka - nepotřebuješ nic, jen počítač (tablet), doufám, že si něco zapamatuješ. 
Nejprve se podívej na následující videa.
Česko na tom není se tříděním odpadu vůbec špatně. Přesto máme stále ještě rezervy. Tříděním odpadu přispíváme ke zlepšení životního prostředí. Podívejte se, jaké důvody by vám měly přimět třídit odpad:

Nevytříděný odpad putuje na skládky. Co se na nich s odpady děje a jak to na takové skládce funguje? Podívejte se na video a zjistíte, proč je důležité odpad třídit, aby na skládkách nekončil a co nejvíce ho bylo znovu recyklováno.

O třídění odpadu kolují různé mýty. V následujícím videu zjistíš, co je a není pravda. Podívej se, jak se třídí plast, papír, sklo nebo kartony od nápojů. Uvidíš také, co se děje například s plastem a jaké nové výrobky mohou z tříděných PET lahví vzniknout.


Když už odpad třídíš, jsi si jistý/á, že správně? V tomto videu se seznámíš například s tím, kam vyhodit mokrý nebo znečištěný papír, například krabici od pizzy. Ta totiž do kontejneru na papír nepatří. Dozvíš se také, kam správně vyhodit nápojové kelímky, třeba od kávy nebo limonády.


Některé věci, které končí v popelnici je možné ještě nějak využít a je škoda je vyhodit. Podívej se, kam se mohou odvézt v Brně.

A teď trocha zábavy.
V následujícím odkazu si vyber aktivity, které tě budou zajímat. Všichni si můžete proklikat nejen aktivity do 8 let (i když už vám je více), ale i nad 8 let (i když ti ještě nebylo).


Angličtina - nachystej si pracovní sešit a pero, dnes bude angličtina krátká
PS 66/1 - vyber slova z rámečku a doplň je do textu o Gregovi
PS 66/2 - Přečti si text o Polly. Podle toho, co říká o ní napiš text. Dej si pozor na 3. osobu (Polly - she) - nezapomeň na konec slovesa připojit -s

To je pro dnešek všechno. Měj hezký den. Vypadá to, že bude zase krásně slunečný, tak doufám, že se na chvilku dostaneš ven.


Úterý 21. 4.
Hezké úterní ráno. Dnes má svítit sluníčko, tak doufám, že i nálada bude sluníčková. Čeká nás angličtina a matematika.

Angličtina - budeš potřebovat učebnici, pracovní sešit, sešit English a psací potřeby.

Otevři si sešit English. Odpověz na následující otázky. Tyto otázky neopisuj. Nevíš, kde hledat odpovědi? Na pomoc si otevři učebnici na str. 53 a odpovědi najdeš v textu. Jedna otázka se vždy týká Clivea a ta druhá se ptá, jak to děláš ty.
Takže teď příklad:
otázka:
What time does Clive get up? What time do you get up? (V kolik hodin vstává Clive? V kolik hodin vstáváš ty?)
odpověď:
Clive gets up at seven o’clock. I get up at ... a doplníš čas, kdy vstáváš ty (Clive vstává s sedm hodin. Já vstávám...)

pozor na 3. os.č.j. – přidáváme s - vidíš, jak jsem ho vyznačila červeně:

Takže teď odpovídej na následující otázky písemně do sešitu:
1. How does Clive go to work? How do you go to school?
2. What does Clive like? What do you like?
3. What time does Clive have dinner? What time do you have dinner?
4. What does Clive do in the eveninf? What do you do in the evening?
5. What time does Clive go to bed? What time do you go to bed?

Odpovědi:
1. Clive walks to school. I...
2. Clive likes painting animals. I like...
3. Clive hadinner at five o'clock. I have dinner at...
4. Clive helps his daughter with her homework. I...
5. Clive goes to bed at ten o'clock. I go to bed at...

Teď se přesuneme do pracovního sešitu:
PS str. 67/1 Sound machine

Tady si můžeš zkontrolovat:

PS str. 67/2 Rhyme time

Bylo to těžké? Bylo toho hodně? Teď si udělej přestávku. Zasloužíš si ji.

Matematika - nachystej si pracovní sešit a pero
Dnes tě čeká jedna strana v pracovním sešitě. Je to procvičování. Čti pozorně zadání a snaž se pracovat samostatně. Zkontrolovat si můžeš dole v souborech.

Čeká tě celá strana 25, ale neboj se, ona není těžká.
Pro dnešek stačilo. Měj hezký zbytek dne.


Pondělí 20. 4.
Hezké ráno všem. Doufám, že jste měli krásný víkend. Dnes nás čeká český jazyk a matematika.

Český jazyk - nachystejte si sešit vyjmenovaná slova, učebnici, pracovní sešit a psací potřeby
Dneska nás čekají nová vyjmenovaná slova. A to vyjmenovaná slova po V. Dole v souborech najdeš obrázky do sešitu vyjmenovaná slova, která si vystřihni a nalep pod sebe tak, jak jsme zvyklí. Pokud doma nemáte tiskárnu, vůbec nic se neděje. Jednotlivá slova si buď hezky napiš pod sebe, pokud chceš, můžeš si obrázky nakreslit svoje (nemusíš).
Podívej se na následující video:

A teď si v rychlosti zopakujeme:

Teď se přesuneme do učebnice:
Učebnice str. 86/1 - přečti si vyjmenovaná slova po V a věty, které napsal Petr. A pokus se naučit řadu vyjmenovaných slov po V. Možná to nepůjde hned, ale uvidíš, že když budeš denně trénovat, tak to za chvilku půjde.
Jdeme teď do pracovního sešitu:
PS str. 24/1, 2, jen úvod/to, co je nahoře :-)

Dnes byla čeština celkem dlouhá, že? Takže si udělej přestávku. (Jen pro tvoji informaci, malá přestávka trvá ve škole 10 minut a velká 35 minut. Je na tobě, jakou si zvolíš :-) )

Matematika - pracovní sešit a psací potřeby. Dnes v pracovním sešitě přeskočíme jednu stranu, nelekej se, není to chyba, udělala jsem to schválně.
Hezky se usaď a soustřeď se na následující video. Dnes se budeme věnovat složitějšímu učivu. Vrhneme se na složitější sčítání.

Nezatočila se vám z toho všeho hlava? Nebojte se, dnes začneme jednoduše, budeme sčítat jednodušší příklady. 
Otevři si:
PS str. 24/1 - podívej se vždy na první tři příklady v každém sloupečku a pak stejným způsobem pokračuj
24/2 - najdi v SMS číslo, máš zde příklad: Lada se stestim rozplakal. šest - jaká dvě stejná čísla musíš sečíst, abys získal/a šest? 3+3 = 6, stejným způsobem postupuj dál. Pokud ti to zamotalo hlavu, nevadí, nepanikař, cvičení vynechej a v závěru si můžeš řešení najít dole v souborech.
24/ 3, 4, 5 - to už by snad neměl být problém
Celou vypracovanou stranu ke kontrole najdeš dole v souborech.
 
ą
Jana Dohnalová,
19. 4. 2020 20:53
ą
Jana Dohnalová,
20. 4. 2020 3:09
ą
Jana Dohnalová,
23. 4. 2020 2:35
Ċ
Jana Dohnalová,
19. 4. 2020 20:17
Comments